Weer 100 jaar Burgers' Zoo
Terug

Weer 100 jaar Burgers' Zoo

dinsdag, 01 april 2014

Op 1 april 2014 begint er voor Burgers’ Zoo een nieuwe 100-jaar Burgers’ Zoo. Dit vormt een uitstekend moment om de positionering aan te scherpen. We hebben daarom in ons jubileumjaar samen met een groep abonnementhouders en daggasten kritisch bekeken wat Burgers’ Zoo zo uniek maakt, waarom wij op de wereld zijn en wat wij u als trouwe bezoeker beloven. Uit dit creatieve proces is de volgende belofte naar voren gekomen:

Als Burgers’ Zoo willen wij onze bezoekers een onvergetelijke ervaring bieden, waarbij zij zich verwonderen, genieten en zich samen één met de natuur voelen. Dat doen wij door ons park zo natuurlijk en duurzaam mogelijk in te richten, waarbij het welzijn van de dieren altijd voorop staat.

Een nieuwe huisstijl en een nieuw logo

Om de aangescherpte positionering uit te dragen hebben we een nieuwe huisstijl en een nieuw logo laten ontwikkelen. In deze stijl willen wij bovenstaande belofte waarmaken. Hoe de nieuwe huisstijl eruit ziet, kunt u in onze uitingen al ervaren. Wij hebben ervoor gekozen om de dieren ook in ons logo in hun natuurlijke leefomgeving af te beelden. Het nieuwe logo laat niet alleen de variëteit aan dieren zien, maar benadrukt ook het natuurlijke karakter van ons park. Daarnaast beleeft u in ons logo elke keer iets nieuws. Is u bijvoorbeeld het doktersvisje of de gibbon al opgevallen? Elke kleur staat voor een ander leefgebied in het park. Op het moment dat er iets gecommuniceerd wordt over één van deze gebieden dan zal de kleur van het betreffende display centraal staan.

De nieuwe huisstijl komt overal terug!

Een nieuwe huisstijl heeft niet alleen invloed op de uitgaande materialen, zoals onze website, nieuwsbrief of het blad de ZieZoo die onze abonnementhouders ontvangen. De nieuwe stijl heeft ook invloed op uitingen in het park, zoals de informatieborden bij de dieren. Op dit moment worden deze borden dan ook herzien. Daarnaast kwam er vanuit de groep dagbezoekers de vraag naar een duidelijkere parkplattegrond en betere wegwijzers. Daarom zullen wij vanaf medio april een nieuwe plattegrond hebben en streven wij ernaar om voor de zomervakantie onze wegwijzers in het park te verduidelijken in lijn met de nieuwe huisstijl en ter bevordering van uw ervaring in ons park.

Pas (1)

 

Reacties


Meer nieuws


Onze activiteiten betreffende maatschappelijk verantwoord ondernemen in 2017

Onze activiteiten betreffende maatschappelijk verantwoord ondernemen in 2017

vrijdag, 28 september 2018

Ieder jaar maakt de Green Key coördinator een jaarverslag met daarin aangegeven wat de stand van zaken en de ontwikkelingen zijn betreffende maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO) en duurzaam ondernemen. In 2017 is het Green Key team diverse keren bij elkaar gekomen om maatschappelijk verantwoord ondernemen binnen de hele organisatie van Burgers’ Zoo actueel en top-of-mind te houden en nieuwe ontwikkelingen en verbeteringen te bespreken. 

Lees meer
Brons is binnen! Gaan we voor goud?

Brons is binnen! Gaan we voor goud?

zaterdag, 22 september 2018

In de ZieZoo van afgelopen februari las u al een keer over de nieuwe natuurbehoudscampagne van de Vereniging van Europese Dierentuinen (EAZA): de Silent Forest Campaign. Deze campagne stelt zich ten doel om meer bekendheid te geven aan het feit dat de zangvogelpopulaties in Zuidoost-Aziatische bossen zich in een ongekende crisis bevinden.

Lees meer
Vuthy Chuon: redder van de Cambodjaanse honingbeer

Vuthy Chuon: redder van de Cambodjaanse honingbeer

vrijdag, 14 september 2018

Wie weet niet dat het lastig is om baby’s groot te brengen? Stelt u zich eens voor dat u er een aantal tegelijkertijd moet verzorgen, soms wel drie of vier op hetzelfde moment – baby’s met vlijmscherpe klauwen en tanden! Zo ziet het leven er uit van Vuthy Chuon, programmamanager van Free the Bears in Cambodja.

Lees meer

We gebruiken cookies voor een optimale beleving van deze site.

Akkoord Privacy Statement