Burgers’ Zoo sterkste merkreputatie Nederlandse dierentuinen
Terug

Burgers’ Zoo sterkste merkreputatie Nederlandse dierentuinen

vrijdag, 15 augustus 2014
Burgers’ Zoo sterkste merkreputatie Nederlandse dierentuinen

Koninklijke Burgers’ Zoo is in de top 10 van dagattracties met de sterkste reputaties gestegen naar de derde plaats, achter de Efteling en het Anne Frank Huis. In 2012 namen we nog de achtste plaats in deze top 10 in. ‘Veel aandacht op televisie voor Burgers’ Zoo heeft zeker meegespeeld bij deze enorme stijging in populariteit’, aldus de onderzoekers. In 2013 ontving Burgers’ Zoo het predicaat Koninklijk en vierde het Arnhemse dierenpark zijn 100-jarige jubileum. In 2014 heeft Burgers’ Zoo een volledig nieuwe huisstijl en positionering gelanceerd, waarin het onderscheidende vermogen van het park helder naar voren wordt gebracht. In de top 10 van dagattracties staan maar liefst zes dierentuinen genoteerd.

Reactie directeur Alex van Hooff

Reactie directeur Alex van Hooff

Directeur Alex van Hooff is niet verbaasd dat maar liefst zes dierentuinen in de top tien van Nederland zijn geëindigd: “Nederland heeft kwalitatief gezien hele goede dierentuinen. De Nederlandse dierentuinsector neemt een voortrekkersrol in Europa in. Doordat de leden van de Nederlandse Vereniging van Dierentuinen (NVD) al decennialang intensief met elkaar samenwerken, delen we heel veel kennis en heeft elk park bovendien zijn eigen unique selling points ontwikkeld.” Burgers’ Zoo staat internationaal bekend om de zogenaamde ‘ecodisplays’: nauwkeurig vormgegeven grootschalige natuurgebieden waar dieren zo vrij mogelijk leven en de bezoeker als het ware op een ontdekkingsreis door de natuur gaat. Zo is Burgers’ Bush het grootste overdekte tropische regenwoud van Europa (1,5 hectare), Burgers’ Desert (0,75 hectare) de grootste overdekte rotswoestijn ter wereld en Burgers’ Ocean het grootste koraalrifaquarium van Nederland (8 miljoen liter water).

Eigen televisieprogramma’s

Eigen televisieprogramma’s

De afgelopen jaren is Burgers’ Zoo veel op televisie geweest met eigen programma’s. Dit jaar zendt RTL 4 wekelijks het programma Burgers’ Zoo Natuurlijk uit. Ook van het kinderprogramma Burgers’ Zoo & Waarom zijn inmiddels vijf seizoenen verschenen bij Telekids (RTL 8). In deze programma’s krijgen kijkers een goede indruk van het reilen en zeilen voor en achter de schermen van een modern dierenpark.

Reacties


Meer nieuws


Een dagelijkse soap op het slijkvlak!

Een dagelijkse soap op het slijkvlak!

dinsdag, 16 oktober 2018

Sinds de opening van Burgers’ Mangrove hebben de wenkkrabben veel harten weten te veroveren. Daarom wat meer info over het wel en wee van deze krabbetjes op het slijkvlak!

Lees meer
Onze activiteiten betreffende maatschappelijk verantwoord ondernemen in 2017

Onze activiteiten betreffende maatschappelijk verantwoord ondernemen in 2017

vrijdag, 28 september 2018

Ieder jaar maakt de Green Key coördinator een jaarverslag met daarin aangegeven wat de stand van zaken en de ontwikkelingen zijn betreffende maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO) en duurzaam ondernemen. In 2017 is het Green Key team diverse keren bij elkaar gekomen om maatschappelijk verantwoord ondernemen binnen de hele organisatie van Burgers’ Zoo actueel en top-of-mind te houden en nieuwe ontwikkelingen en verbeteringen te bespreken. 

Lees meer
Brons is binnen! Gaan we voor goud?

Brons is binnen! Gaan we voor goud?

zaterdag, 22 september 2018

In de ZieZoo van afgelopen februari las u al een keer over de nieuwe natuurbehoudscampagne van de Vereniging van Europese Dierentuinen (EAZA): de Silent Forest Campaign. Deze campagne stelt zich ten doel om meer bekendheid te geven aan het feit dat de zangvogelpopulaties in Zuidoost-Aziatische bossen zich in een ongekende crisis bevinden.

Lees meer

We gebruiken cookies voor een optimale beleving van deze site.

Akkoord Privacy Statement