Kom eens (sfeer) proeven in het nieuwe Park Restaurant!
Terug

Kom eens (sfeer) proeven in het nieuwe Park Restaurant!

dinsdag, 24 november 2015
Kom eens (sfeer) proeven in het nieuwe Park Restaurant!

Onlangs hebben we al aangekondigd dat we in de maand november met man en macht aan de slag zijn gegaan om het Park Restaurant volledig te vernieuwen. De technische dienst heeft in dit proces nauw samengewerkt met het horecateam en enkele externe experts op het gebied van vormgeving en communicatie in de horeca.

En nu is het dan eindelijk zover! Als u al enige tijd niet meer in ons park bent geweest, herkent u het Park Restaurant echt niet meer terug. Graag lichten we enkele pijlers onder dit nieuwe horecaconcept in ons park toe. 

Ambachtelijk

Ambachtelijk

In het nieuwe concept staan drie kernwoorden centraal: ambachtelijk, duidelijk en gastvrij. We vinden het belangrijk dat onze bezoekers de keuze krijgen uit kwalitatief hoogwaardige horecaproducten met een goede prijs-kwaliteitverhouding.

Aan veel van deze producten ligt bovendien een bijzonder verhaal ten grondslag dat we graag willen vertellen aan onze gasten. Zo maken we bijvoorbeeld gebruik van biologische FairTrade-koffie, waarbij een deel van de opbrengst terechtkomt bij koffieboeren in ontwikkelingslanden. En om een optimale koffie- en theebeleving te creëren, hebben onze horecamedewerkers een speciale barista-cursus gevolgd. Een ‘barista’ is sinds jaar en dag een begrip in Italië: het is de persoon die op meesterlijke wijze het perfecte kopje koffie serveert. 

Duidelijk

Daarnaast hebben we extra aandacht besteed aan een rustige, duidelijke communicatie in het nieuwe restaurant. We kiezen in de communicatie voor een duidelijke, eigen stijl die overal herkenbaar terugkomt en waarin afbeeldingen centraal staan. In één oogopslag moet de boodschap duidelijk zijn. Duidelijkheid is ook het uitgangspunt geweest voor de nieuwe logistiek. Horecaproducten worden op een voor de gast logische wijze gerangschikt aangeboden. Duidelijke themaborden boven de diverse buffetten geven helder aan welke producten op dat punt verkrijgbaar zijn, zodat de gast met weinig moeite snel en prettig die horecaproducten vindt waar hij naar op zoek is. 

Gastvrij

De vormgeving en stijl van het nieuwe Park Restaurant moet gastvrijheid uitademen. Gasten moeten zich al bij binnenkomst welkom voelen. Hierin is een belangrijke rol voor de horecamedewerkers weggelegd, maar ook de uitstraling, de sfeer en het geboden comfort zijn belangrijke factoren. Er is daarbij ook goed gekeken naar de diverse doelgroepen en hun wensen en behoeften. 

Reacties


Meer nieuws


Brons is binnen! Gaan we voor goud?

Brons is binnen! Gaan we voor goud?

zaterdag, 22 september 2018

In de ZieZoo van afgelopen februari las u al een keer over de nieuwe natuurbehoudscampagne van de Vereniging van Europese Dierentuinen (EAZA): de Silent Forest Campaign. Deze campagne stelt zich ten doel om meer bekendheid te geven aan het feit dat de zangvogelpopulaties in Zuidoost-Aziatische bossen zich in een ongekende crisis bevinden.

Lees meer
Vuthy Chuon: redder van de Cambodjaanse honingbeer

Vuthy Chuon: redder van de Cambodjaanse honingbeer

vrijdag, 14 september 2018

Wie weet niet dat het lastig is om baby’s groot te brengen? Stelt u zich eens voor dat u er een aantal tegelijkertijd moet verzorgen, soms wel drie of vier op hetzelfde moment – baby’s met vlijmscherpe klauwen en tanden! Zo ziet het leven er uit van Vuthy Chuon, programmamanager van Free the Bears in Cambodja.

Lees meer
Winteravondlezingen in de collegezaal

Winteravondlezingen in de collegezaal

woensdag, 12 september 2018

Met het mooie Auditorium in het Safari Meeting Centre hebben we in Burgers’ Zoo gelukkig een ideale locatie om een aantal keren per jaar avondlezingen te houden, speciaal voor abonnementhouders die de verdieping zoeken.

Lees meer

We gebruiken cookies voor een optimale beleving van deze site.

Akkoord Privacy Statement