Burgers’ Zoo kijkt terug op een goed 2015
Terug

Burgers’ Zoo kijkt terug op een goed 2015

donderdag, 07 januari 2016
Burgers’ Zoo kijkt terug op een goed 2015

Koninklijke Burgers’ Zoo wist in 2015 met enkele bijzondere ontwikkelingen op dierengebied het (wereld)nieuws te halen. Zo haalde chimpansee Tushi met een stok een drone neer en werd hiermee een wereldwijde hit op YouTube. Een in aquaria zeldzame luipaardpijlstaartrog vond daarnaast na een ludieke contactadvertentie een nieuwe partner in Engeland. Het Arnhemse dierenpark organiseerde in 2015 diverse succesvolle evenementen en doneert meer dan €400.000 aan natuurbescherming.

Nieuwe manier van bezoekers registreren
Dankzij een nieuwe manier van registreren heeft Burgers’ Zoo voor het eerst in de geschiedenis alle bezoekers individueel geteld die de toegangspoort in 2015 passeerden. In voorgaande jaren konden abonnementhouders na het tonen van hun pas ongeteld doorlopen en werden kinderen tot vier jaar nooit geteld omdat zij gratis toegang tot het dierenpark hebben.

 

Bij de berekening van het aantal zijn hierdoor in het verleden onjuiste aannames gedaan, zo blijkt uit de telling. In 2015 ontving Burgers’ Zoo in totaal 1.040.804 unieke bezoeken.

Terugblik op een goed 2015
In 2015 is Burgers’ Zoo gestart met het gebruik van vernieuwende kanalen om de verschillende doelgroepen te bereiken. Zo is het dierenpark begonnen met het maken van vlogs, 360 graden video’s en heeft het een eigen online community voor kinderen ontwikkeld. In 2015 is eveneens het Park Restaurant volledig vernieuwd, waarbij scherp is gekeken naar horecabeleving, storytelling en kwalitatief hoogwaardige horecaproducten.

Natuurbehoud
Burgers’ Zoo beschermt al ruim 25 jaar samen met Papiliorama Zoo (Zwitserland) een natuurgebied in het Midden-Amerikaanse land Belize via een eigen stichting (ITCF). Sinds 2013 beslaat dit natuurgebied maar liefst 23.500 hectare, een gebied dat groter is dan bijvoorbeeld de totale oppervlakte van de gemeente Amsterdam.

 

Daarnaast doneert het Arnhemse dierenpark jaarlijks € 150.000 aan Stichting Future For Nature (FFN). Deze stichting reikt jaarlijks aan drie jonge veelbelovende natuurbeschermers de FFN Award uit, gekoppeld aan een geldbedrag van € 50.000 per winnaar dat aan het winnende project moet worden besteed. Tenslotte levert Burgers’ Zoo jaarlijks bijdrages aan de eigen Stichting Lucie Burgers voor gedragsonderzoek aan dieren in het wild, de Globe Guards en diverse kleinere natuurbeschermingsorganisaties.

Vooruitblik 2016
Burgers’ Zoo zit vol plannen voor het nieuwe jaar. Vanaf maart 2016 verbouwt het dierenpark de winkel bij de ingang tot een gethematiseerde inloopwinkel. Ook organiseert Burgers’ Zoo elke vakantie een groot evenement dat aansluit bij de natuurlijke leefomgevingen.

Reacties


Meer nieuws


Burgers' Light: een sfeervol lichtspektakel

Burgers' Light: een sfeervol lichtspektakel

maandag, 22 januari 2018

In de voorjaarsvakantie organiseren we weer Burgers’ Light! Bezoekers ontdekken honderden lichtfiguren op een route die voert door de Bush, Ocean en een gedeelte van het Park. 

Lees meer
Doe mee aan de Burgers' Light fotowedstrijd!

Doe mee aan de Burgers' Light fotowedstrijd!

maandag, 22 januari 2018

Post de mooiste foto van één van de lichtfiguren op ons Facebook- of Instagram-account en maak kans op fantastische prijzen! Voeg Burgers’ Zoo als locatie aan uw foto toe om mee te doen aan deze fotowedstrijd. De wedstrijd start op zaterdag 10 februari en op zondag 4 maart 2018 kunnen voor het laatst foto’s geplaatst worden

Lees meer

We gebruiken cookies voor een optimale beleving van deze site.

Akkoord Privacy Statement