Oliebollenverkoop voor natuurbehoud in Belize!
Terug

Oliebollenverkoop voor natuurbehoud in Belize!

dinsdag, 06 december 2016
Oliebollenverkoop voor natuurbehoud in Belize!

Vanaf dinsdag 6 december 2016 verkoopt Burgers’ Zoo oliebollen in het Park Restaurant waarvan de volledige opbrengst naar Belize gaat! Eén oliebol kost een euro, maar elf oliebollen gaan al voor slechts acht euro over de toonbank. 

Tot en met 31 december 2016 zijn de oliebollen dagelijks verkrijgbaar in het Park Restaurant. Niet alleen zijn de oliebollen erg lekker, maar ook levert u met elke gekochte oliebol rechtstreeks een honderd procent bijdrage aan natuurbehoud in Belize. De volledige opbrengst komt namelijk ten goede van ons natuurbeschermingsproject in dit Midden-Amerikaanse land!

Natuurbehoud

Al ruim 27 jaar beschermen wij samen met Papiliorama Zoo uit Zwitserland op succesvolle wijze een natuurgebied met een totale oppervlakte van maar liefst 235 vierkante kilometer. 

Dit natuurgebied staat bekend als het Corozal Sustainable Future Initiative. Op de website www.csfi.bz leest u alles over de natuurbehoudsmaatregelen die getroffen worden en welke uitdagingen het team van park rangers het hoofd moet bieden. 

Burgers' Mangrove

Het nieuwste ecodisplay dat we aan het bouwen zijn, Burgers’ Mangrove, is op dit natuurgebied geïnspireerd. Vanaf de zomer van 2017 kunnen bezoekers in Arnhem kennis maken met de grote biodiversiteit van Belize. 

Reacties


Meer nieuws


Een dagelijkse soap op het slijkvlak!

Een dagelijkse soap op het slijkvlak!

dinsdag, 16 oktober 2018

Sinds de opening van Burgers’ Mangrove hebben de wenkkrabben veel harten weten te veroveren. Daarom wat meer info over het wel en wee van deze krabbetjes op het slijkvlak!

Lees meer
Onze activiteiten betreffende maatschappelijk verantwoord ondernemen in 2017

Onze activiteiten betreffende maatschappelijk verantwoord ondernemen in 2017

vrijdag, 28 september 2018

Ieder jaar maakt de Green Key coördinator een jaarverslag met daarin aangegeven wat de stand van zaken en de ontwikkelingen zijn betreffende maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO) en duurzaam ondernemen. In 2017 is het Green Key team diverse keren bij elkaar gekomen om maatschappelijk verantwoord ondernemen binnen de hele organisatie van Burgers’ Zoo actueel en top-of-mind te houden en nieuwe ontwikkelingen en verbeteringen te bespreken. 

Lees meer
Brons is binnen! Gaan we voor goud?

Brons is binnen! Gaan we voor goud?

zaterdag, 22 september 2018

In de ZieZoo van afgelopen februari las u al een keer over de nieuwe natuurbehoudscampagne van de Vereniging van Europese Dierentuinen (EAZA): de Silent Forest Campaign. Deze campagne stelt zich ten doel om meer bekendheid te geven aan het feit dat de zangvogelpopulaties in Zuidoost-Aziatische bossen zich in een ongekende crisis bevinden.

Lees meer

We gebruiken cookies voor een optimale beleving van deze site.

Akkoord Privacy Statement