Kom eens (sfeer) proeven in het nieuwe Park Restaurant!
Terug
Kom eens (sfeer) proeven in het nieuwe Park Restaurant!

Kom eens (sfeer) proeven in het nieuwe Park Restaurant!

dinsdag, 24 november 2015

Onlangs hebben we al aangekondigd dat we in de maand november met man en macht aan de slag zijn gegaan om het Park Restaurant volledig te vernieuwen. De technische dienst heeft in dit proces nauw samengewerkt met het horecateam en enkele externe experts op het gebied van vormgeving en communicatie in de horeca.

En nu is het dan eindelijk zover! Als u al enige tijd niet meer in ons park bent geweest, herkent u het Park Restaurant echt niet meer terug. Graag lichten we enkele pijlers onder dit nieuwe horecaconcept in ons park toe. 

Ambachtelijk

Ambachtelijk

In het nieuwe concept staan drie kernwoorden centraal: ambachtelijk, duidelijk en gastvrij. We vinden het belangrijk dat onze bezoekers de keuze krijgen uit kwalitatief hoogwaardige horecaproducten met een goede prijs-kwaliteitverhouding.

Aan veel van deze producten ligt bovendien een bijzonder verhaal ten grondslag dat we graag willen vertellen aan onze gasten. Zo maken we bijvoorbeeld gebruik van biologische FairTrade-koffie, waarbij een deel van de opbrengst terechtkomt bij koffieboeren in ontwikkelingslanden. En om een optimale koffie- en theebeleving te creëren, hebben onze horecamedewerkers een speciale barista-cursus gevolgd. Een ‘barista’ is sinds jaar en dag een begrip in Italië: het is de persoon die op meesterlijke wijze het perfecte kopje koffie serveert. 

Duidelijk

Daarnaast hebben we extra aandacht besteed aan een rustige, duidelijke communicatie in het nieuwe restaurant. We kiezen in de communicatie voor een duidelijke, eigen stijl die overal herkenbaar terugkomt en waarin afbeeldingen centraal staan. In één oogopslag moet de boodschap duidelijk zijn. Duidelijkheid is ook het uitgangspunt geweest voor de nieuwe logistiek. Horecaproducten worden op een voor de gast logische wijze gerangschikt aangeboden. Duidelijke themaborden boven de diverse buffetten geven helder aan welke producten op dat punt verkrijgbaar zijn, zodat de gast met weinig moeite snel en prettig die horecaproducten vindt waar hij naar op zoek is. 

Gastvrij

De vormgeving en stijl van het nieuwe Park Restaurant moet gastvrijheid uitademen. Gasten moeten zich al bij binnenkomst welkom voelen. Hierin is een belangrijke rol voor de horecamedewerkers weggelegd, maar ook de uitstraling, de sfeer en het geboden comfort zijn belangrijke factoren. Er is daarbij ook goed gekeken naar de diverse doelgroepen en hun wensen en behoeften. 


Meer nieuws


Opnieuw een Cheeta-zesling!

Opnieuw een Cheeta-zesling!

donderdag, 29 september 2016

Onlangs heeft hetzelfde cheetavrouwtje als twee jaar geleden het leven geschonken aan zes welpen. Een evenaring van haar eigen record!

Lees meer
Vier Mexicaans Halloween tijdens de herfstvakantie!

Vier Mexicaans Halloween tijdens de herfstvakantie!

maandag, 26 september 2016

Kom van 15 tot en met 30 oktober 2016 Día de los Muertos vieren in de overdekte Desert van Burgers’ Zoo! Dit Mexicaanse feest van lachende schedels en kleurrijke skeletten valt in dezelfde periode als het Amerikaanse Halloween, maar is veel kleurrijker, vrolijker, muzikaler en historischer.

Lees meer
Een haai vragen wat hij wil eten

Een haai vragen wat hij wil eten

maandag, 19 september 2016

Eind januari 2015 vond er in Burgers’ Zoo een congres plaats van de voedingsdeskundigen van de Europese dierentuinen. Eén van de lezingen tijdens het congres had bovenstaande titel en is door bioloog Max Janse, hoofd van de Ocean, voorgedragen. In de presentatie is een overzicht gegeven hoe het voeren van haaien en roggen in de dierentuinwereld gaat. Dit is iets waar we in de Ocean veel mee bezig zijn omdat het direct gelinkt is aan de gezondheid van de dieren. 

Lees meer

We gebruiken cookies voor een optimale beleving van deze site.

Akkoord Privacy Statement