Op dit moment zijn we met man en macht aan de slag zijn om het Park Restaurant volledig te vernieuwen. Als u al enige tijd niet meer in ons park bent geweest, herkent u het Park Restaurant echt niet meer terug.
Onlangs hebben we al aangekondigd dat we in de maand november met man en macht aan de slag zijn gegaan om het Park Restaurant volledig te vernieuwen. De technische dienst heeft in dit proces nauw samengewerkt met het horecateam en enkele externe experts op het gebied van vormgeving en communicatie in de horeca.
En nu is het dan eindelijk zover! Als u al enige tijd niet meer in ons park bent geweest, herkent u het Park Restaurant echt niet meer terug. Graag lichten we enkele pijlers onder dit nieuwe horecaconcept in ons park toe.
In het nieuwe concept staan drie kernwoorden centraal: ambachtelijk, duidelijk en gastvrij. We vinden het belangrijk dat onze bezoekers de keuze krijgen uit kwalitatief hoogwaardige horecaproducten met een goede prijs-kwaliteitverhouding.
Aan veel van deze producten ligt bovendien een bijzonder verhaal ten grondslag dat we graag willen vertellen aan onze gasten. Zo maken we bijvoorbeeld gebruik van biologische FairTrade-koffie, waarbij een deel van de opbrengst terechtkomt bij koffieboeren in ontwikkelingslanden. En om een optimale koffie- en theebeleving te creëren, hebben onze horecamedewerkers een speciale barista-cursus gevolgd. Een ‘barista’ is sinds jaar en dag een begrip in Italië: het is de persoon die op meesterlijke wijze het perfecte kopje koffie serveert.
Daarnaast hebben we extra aandacht besteed aan een rustige, duidelijke communicatie in het nieuwe restaurant. We kiezen in de communicatie voor een duidelijke, eigen stijl die overal herkenbaar terugkomt en waarin afbeeldingen centraal staan. In één oogopslag moet de boodschap duidelijk zijn. Duidelijkheid is ook het uitgangspunt geweest voor de nieuwe logistiek. Horecaproducten worden op een voor de gast logische wijze gerangschikt aangeboden. Duidelijke themaborden boven de diverse buffetten geven helder aan welke producten op dat punt verkrijgbaar zijn, zodat de gast met weinig moeite snel en prettig die horecaproducten vindt waar hij naar op zoek is.
De vormgeving en stijl van het nieuwe Park Restaurant moet gastvrijheid uitademen. Gasten moeten zich al bij binnenkomst welkom voelen. Hierin is een belangrijke rol voor de horecamedewerkers weggelegd, maar ook de uitstraling, de sfeer en het geboden comfort zijn belangrijke factoren. Er is daarbij ook goed gekeken naar de diverse doelgroepen en hun wensen en behoeften.
Indrukwekkende draken, eenhoorns, centauren, boomnimfen, sfinxen, zeemeerminnen en talloze andere be…
5 september 2024
Stichting Future For Nature (FFN), gevestigd in Burgers’ Zoo, zet zich in voor het belang van natuur…
3 september 2024
Vanaf de oprichting van de Europese Dierentuinvereniging EAZA is Burgers’ Zoo al lid van deze organi…
2 september 2024