Eén momentje voor een bewuste keuze…

Wij maken gebruik van cookies om jouw websitebezoek zo gebruiksvriendelijk en persoonlijk mogelijk te maken. Met behulp van deze cookies zijn wij onder andere in staat om de site te kunnen analyseren, het gebruiksgemak te verbeteren en jou de meest relevante informatie te kunnen tonen. Wij verzoeken je om kort de tijd te nemen voor een bewuste keuze. Lees hoe wij met privacy en cookies omgaan.

Haaien luiden noodklok: 20.000 kilo plastic per minuut
Terug

Haaien luiden noodklok: 20.000 kilo plastic per minuut

donderdag, 01 juni 2017
Haaien luiden noodklok: 20.000 kilo plastic per minuut

Wereldwijd komt er iedere minuut 20.000 kilo plastic in de oceanen terecht. Searious Business en Burgers’ Zoo voeren de hele maand juni op creatieve wijze actie in het Arnhemse dierenpark. Op de haaienruit in het tropisch koraalrifaquarium Burgers’ Ocean maakt een meterslange doorzichtige sticker op confronterende wijze duidelijk hoe de oceaan er binnen afzienbare tijd uitziet als de plastic soep niet snel een halt wordt toegeroepen. Bezoekers kunnen meteen ter plaatse hun stem laten gelden door middel van een ‘selfie totem’, waarbij de foto’s op Facebook worden gedeeld. Ocean Ambassador van Nederland Willemijn Peeters van Searious Business, voormalig topzwemster Inge de Bruijn en dierentuindirecteur Alex van Hooff hebben donderdag 1 juni om 11.00 uur de campagne voor de grote haaienruit officieel geopend.

Samen de schouders eronder

Dierentuindirecteur Alex van Hooff is enthousiast over de creatieve campagne om hiermee bezoekers te laten zien hoe zij hun zelf een steentje kunnen bijdragen om de kleurrijke dieren- en plantenwereld van de oceanen beter te behouden. Voormalig Nederlands topzwemster Inge de Bruijn erkent als geen ander de waarde van schoon water. Door de krachten op deze originele wijze te bundelen hopen Searious Business en Burgers’ Zoo bezoekers aan het Arnhemse dierenpark te stimuleren om hun stem te laten gelden en daarmee direct tot actie over te gaan.

De bal bij de producenten leggen

De actie #Signwithasmile is een initiatief van Searious Business en loopt de hele maand juni. Door een ‘smile’ te doneren en te delen via Facebook kunnen bezoekers hun stem laten horen aan bedrijven om slimmer om te gaan met plastic. Op 3 juli worden alle ‘smiles’ verzameld en door Searious Business aangeboden aan VNO-NCW, de werkgeversorganisatie in Nederland. Het uiteindelijke doel is dat bedrijven geen plastic afval meer produceren en dat er daarmee dus ook geen plastic in de oceanen meer terechtkomt.

Searious Business en campagnepartners

Als Ocean Ambassador van Nederland werkt Willemijn Peeters vanuit haar bedrijf Searious Business met name met bedrijven en onderzoeksinstellingen aan innovatieve bedrijfsoplossingen in de bronaanpak van plasticvervuiling. De concrete maatregelen die Searious Business treft, zijn online te vinden op www.seariousbusiness.com.

Reacties


Meer nieuws


Kerstmis viert u met een heerlijke brunch in Burgers’ Zoo!

Kerstmis viert u met een heerlijke brunch in Burgers’ Zoo!

maandag, 07 oktober 2019

Het is alweer bijna zover: Kerstmis! Graag genieten we samen met familie en vrienden van elkaars gezelschap en het heerlijke eten dat bij deze bijzondere feestdagen hoort! Wilt u dit jaar eens iets heel origineels doen, dat zowel voor de kinderen als voor opa en oma geschikt is? Dan mag u de sfeervolle, avontuurlijke kerstbrunch in Burgers’ Zoo echt niet missen!

Lees meer
Burgers' Zoo organiseert 'Safari Bricks in de Zoo'

Burgers' Zoo organiseert 'Safari Bricks in de Zoo'

dinsdag, 01 oktober 2019

40 levensechte dierfiguren, meer dan 1 miljoen LEGO-steentjes en een team van 30 Engelse fanaten die dagenlang in de weer zijn geweest. Van zaterdag 5 tot en met zondag 27 oktober 2019 organiseren we dagelijks van 9.00 tot 18.00 uur het evenement ‘Safari Bricks in de Zoo’.

Lees meer
Hakige haar

Hakige haar

donderdag, 26 september 2019

Wandelend over het avonturenpad in de Bush zullen de kleine bloemetjes van het West-Afrikaanse meerjarige kruid Aneilema aequinoctiale niet direct opvallen. Oké, de plant is nieuw in de collectie en valt tussen het vele groen niet direct op. Toch is deze kruidachtige plant met de fraaie bloemetjes wel zeker een tweede blik waard!

Lees meer