Eén momentje voor een bewuste keuze…

Wij maken gebruik van cookies om jouw websitebezoek zo gebruiksvriendelijk en persoonlijk mogelijk te maken. Met behulp van deze cookies zijn wij onder andere in staat om de site te kunnen analyseren, het gebruiksgemak te verbeteren en jou de meest relevante informatie te kunnen tonen. Wij verzoeken je om kort de tijd te nemen voor een bewuste keuze. Lees hoe wij met privacy en cookies omgaan.

Terug

Weer 100 jaar Burgers' Zoo

dinsdag, 01 april 2014

Op 1 april 2014 begint er voor Burgers’ Zoo een nieuwe 100-jaar Burgers’ Zoo. Dit vormt een uitstekend moment om de positionering aan te scherpen. We hebben daarom in ons jubileumjaar samen met een groep abonnementhouders en daggasten kritisch bekeken wat Burgers’ Zoo zo uniek maakt, waarom wij op de wereld zijn en wat wij u als trouwe bezoeker beloven. Uit dit creatieve proces is de volgende belofte naar voren gekomen:

Als Burgers’ Zoo willen wij onze bezoekers een onvergetelijke ervaring bieden, waarbij zij zich verwonderen, genieten en zich samen één met de natuur voelen. Dat doen wij door ons park zo natuurlijk en duurzaam mogelijk in te richten, waarbij het welzijn van de dieren altijd voorop staat.

Een nieuwe huisstijl en een nieuw logo

Om de aangescherpte positionering uit te dragen hebben we een nieuwe huisstijl en een nieuw logo laten ontwikkelen. In deze stijl willen wij bovenstaande belofte waarmaken. Hoe de nieuwe huisstijl eruit ziet, kunt u in onze uitingen al ervaren. Wij hebben ervoor gekozen om de dieren ook in ons logo in hun natuurlijke leefomgeving af te beelden. Het nieuwe logo laat niet alleen de variëteit aan dieren zien, maar benadrukt ook het natuurlijke karakter van ons park. Daarnaast beleeft u in ons logo elke keer iets nieuws. Is u bijvoorbeeld het doktersvisje of de gibbon al opgevallen? Elke kleur staat voor een ander leefgebied in het park. Op het moment dat er iets gecommuniceerd wordt over één van deze gebieden dan zal de kleur van het betreffende display centraal staan.

De nieuwe huisstijl komt overal terug!

Een nieuwe huisstijl heeft niet alleen invloed op de uitgaande materialen, zoals onze website, nieuwsbrief of het blad de ZieZoo die onze abonnementhouders ontvangen. De nieuwe stijl heeft ook invloed op uitingen in het park, zoals de informatieborden bij de dieren. Op dit moment worden deze borden dan ook herzien. Daarnaast kwam er vanuit de groep dagbezoekers de vraag naar een duidelijkere parkplattegrond en betere wegwijzers. Daarom zullen wij vanaf medio april een nieuwe plattegrond hebben en streven wij ernaar om voor de zomervakantie onze wegwijzers in het park te verduidelijken in lijn met de nieuwe huisstijl en ter bevordering van uw ervaring in ons park.

Pas (1)

 

Reacties


Meer nieuws


Kweken met zwaluwstaartjuffertjes

Kweken met zwaluwstaartjuffertjes

vrijdag, 25 september 2020

In het koraalrifbassin wonen ruim zestig soorten vissen. Eén van de soorten is het zwaluwstaartjuffertje, met de prachtige wetenschappelijke naam Acanthochromis polyacanthus.

Lees meer
Hoera, leeuwen geboren!?

Hoera, leeuwen geboren!?

vrijdag, 18 september 2020

Het is natuurlijk altijd goed nieuws als er dieren geboren worden. De verzorgers waren dan ook blij verrast dat er op 27 juli, aan het eind van de dag, twee leeuwenwelpen waren gespot. Blijheid maakte meteen plaats voor zorgen, want de jongen waren in de groep geboren. Normaal zondert een leeuwin zich vlak voor de geboorte van de groep af. Zo kan ze in alle rust te werpen en voegt ze zich weken later weer bij de groep als de jongen kunnen zien en lopen. Dat was hier niet het geval; wat nu?

Lees meer
De Rode Lijst zegt het al… of niet?

De Rode Lijst zegt het al… of niet?

vrijdag, 11 september 2020

Of dier- en plantensoorten bedreigd zijn en in welke mate, ziet men terug in de Rode Lijst. De lijst wordt samengesteld door wetenschappers die deel uitmaken van de werkgroepen van IUCN, de natuurbehoudstak van de Verenigde Naties.

Lees meer