Eén momentje voor een bewuste keuze…

Wij maken gebruik van cookies om jouw websitebezoek zo gebruiksvriendelijk en persoonlijk mogelijk te maken. Met behulp van deze cookies zijn wij onder andere in staat om de site te kunnen analyseren, het gebruiksgemak te verbeteren en jou de meest relevante informatie te kunnen tonen. Wij verzoeken je om kort de tijd te nemen voor een bewuste keuze. Lees hoe wij met privacy en cookies omgaan.

Weer 100 jaar Burgers' Zoo
Terug

Weer 100 jaar Burgers' Zoo

dinsdag, 01 april 2014

Op 1 april 2014 begint er voor Burgers’ Zoo een nieuwe 100-jaar Burgers’ Zoo. Dit vormt een uitstekend moment om de positionering aan te scherpen. We hebben daarom in ons jubileumjaar samen met een groep abonnementhouders en daggasten kritisch bekeken wat Burgers’ Zoo zo uniek maakt, waarom wij op de wereld zijn en wat wij u als trouwe bezoeker beloven. Uit dit creatieve proces is de volgende belofte naar voren gekomen:

Als Burgers’ Zoo willen wij onze bezoekers een onvergetelijke ervaring bieden, waarbij zij zich verwonderen, genieten en zich samen één met de natuur voelen. Dat doen wij door ons park zo natuurlijk en duurzaam mogelijk in te richten, waarbij het welzijn van de dieren altijd voorop staat.

Een nieuwe huisstijl en een nieuw logo

Om de aangescherpte positionering uit te dragen hebben we een nieuwe huisstijl en een nieuw logo laten ontwikkelen. In deze stijl willen wij bovenstaande belofte waarmaken. Hoe de nieuwe huisstijl eruit ziet, kunt u in onze uitingen al ervaren. Wij hebben ervoor gekozen om de dieren ook in ons logo in hun natuurlijke leefomgeving af te beelden. Het nieuwe logo laat niet alleen de variëteit aan dieren zien, maar benadrukt ook het natuurlijke karakter van ons park. Daarnaast beleeft u in ons logo elke keer iets nieuws. Is u bijvoorbeeld het doktersvisje of de gibbon al opgevallen? Elke kleur staat voor een ander leefgebied in het park. Op het moment dat er iets gecommuniceerd wordt over één van deze gebieden dan zal de kleur van het betreffende display centraal staan.

De nieuwe huisstijl komt overal terug!

Een nieuwe huisstijl heeft niet alleen invloed op de uitgaande materialen, zoals onze website, nieuwsbrief of het blad de ZieZoo die onze abonnementhouders ontvangen. De nieuwe stijl heeft ook invloed op uitingen in het park, zoals de informatieborden bij de dieren. Op dit moment worden deze borden dan ook herzien. Daarnaast kwam er vanuit de groep dagbezoekers de vraag naar een duidelijkere parkplattegrond en betere wegwijzers. Daarom zullen wij vanaf medio april een nieuwe plattegrond hebben en streven wij ernaar om voor de zomervakantie onze wegwijzers in het park te verduidelijken in lijn met de nieuwe huisstijl en ter bevordering van uw ervaring in ons park.

Pas (1)

 

Reacties


Meer nieuws


Een revolutionaire chimpanseegroep

Een revolutionaire chimpanseegroep

donderdag, 12 december 2019

In 1971 opende Burgers’ Dierenpark, zoals het huidige Koninklijke Burgers’ Zoo toen nog heette, een gloednieuw verblijf voor een groep chimpansees. In die tijd was er nog weinig bekend over het natuurlijke gedrag van chimpansees en werden deze mensapen meestal met maximaal twee à drie dieren in dierenparken gehouden. 

Lees meer