Eén momentje voor een bewuste keuze…

Wij maken gebruik van cookies om jouw websitebezoek zo gebruiksvriendelijk en persoonlijk mogelijk te maken. Met behulp van deze cookies zijn wij onder andere in staat om de site te kunnen analyseren, het gebruiksgemak te verbeteren en jou de meest relevante informatie te kunnen tonen. Wij verzoeken je om kort de tijd te nemen voor een bewuste keuze. Lees hoe wij met privacy en cookies omgaan.

Weer 100 jaar Burgers' Zoo
Terug

Weer 100 jaar Burgers' Zoo

dinsdag, 01 april 2014

Op 1 april 2014 begint er voor Burgers’ Zoo een nieuwe 100-jaar Burgers’ Zoo. Dit vormt een uitstekend moment om de positionering aan te scherpen. We hebben daarom in ons jubileumjaar samen met een groep abonnementhouders en daggasten kritisch bekeken wat Burgers’ Zoo zo uniek maakt, waarom wij op de wereld zijn en wat wij u als trouwe bezoeker beloven. Uit dit creatieve proces is de volgende belofte naar voren gekomen:

Als Burgers’ Zoo willen wij onze bezoekers een onvergetelijke ervaring bieden, waarbij zij zich verwonderen, genieten en zich samen één met de natuur voelen. Dat doen wij door ons park zo natuurlijk en duurzaam mogelijk in te richten, waarbij het welzijn van de dieren altijd voorop staat.

Een nieuwe huisstijl en een nieuw logo

Om de aangescherpte positionering uit te dragen hebben we een nieuwe huisstijl en een nieuw logo laten ontwikkelen. In deze stijl willen wij bovenstaande belofte waarmaken. Hoe de nieuwe huisstijl eruit ziet, kunt u in onze uitingen al ervaren. Wij hebben ervoor gekozen om de dieren ook in ons logo in hun natuurlijke leefomgeving af te beelden. Het nieuwe logo laat niet alleen de variëteit aan dieren zien, maar benadrukt ook het natuurlijke karakter van ons park. Daarnaast beleeft u in ons logo elke keer iets nieuws. Is u bijvoorbeeld het doktersvisje of de gibbon al opgevallen? Elke kleur staat voor een ander leefgebied in het park. Op het moment dat er iets gecommuniceerd wordt over één van deze gebieden dan zal de kleur van het betreffende display centraal staan.

De nieuwe huisstijl komt overal terug!

Een nieuwe huisstijl heeft niet alleen invloed op de uitgaande materialen, zoals onze website, nieuwsbrief of het blad de ZieZoo die onze abonnementhouders ontvangen. De nieuwe stijl heeft ook invloed op uitingen in het park, zoals de informatieborden bij de dieren. Op dit moment worden deze borden dan ook herzien. Daarnaast kwam er vanuit de groep dagbezoekers de vraag naar een duidelijkere parkplattegrond en betere wegwijzers. Daarom zullen wij vanaf medio april een nieuwe plattegrond hebben en streven wij ernaar om voor de zomervakantie onze wegwijzers in het park te verduidelijken in lijn met de nieuwe huisstijl en ter bevordering van uw ervaring in ons park.

Pas (1)

 

Reacties


Meer nieuws


Kerstmis viert u met een heerlijke brunch in Burgers’ Zoo!

Kerstmis viert u met een heerlijke brunch in Burgers’ Zoo!

maandag, 07 oktober 2019

Het is alweer bijna zover: Kerstmis! Graag genieten we samen met familie en vrienden van elkaars gezelschap en het heerlijke eten dat bij deze bijzondere feestdagen hoort! Wilt u dit jaar eens iets heel origineels doen, dat zowel voor de kinderen als voor opa en oma geschikt is? Dan mag u de sfeervolle, avontuurlijke kerstbrunch in Burgers’ Zoo echt niet missen!

Lees meer
Burgers' Zoo organiseert 'Safari Bricks in de Zoo'

Burgers' Zoo organiseert 'Safari Bricks in de Zoo'

dinsdag, 01 oktober 2019

40 levensechte dierfiguren, meer dan 1 miljoen LEGO-steentjes en een team van 30 Engelse fanaten die dagenlang in de weer zijn geweest. Van zaterdag 5 tot en met zondag 27 oktober 2019 organiseren we dagelijks van 9.00 tot 18.00 uur het evenement ‘Safari Bricks in de Zoo’.

Lees meer
Hakige haar

Hakige haar

donderdag, 26 september 2019

Wandelend over het avonturenpad in de Bush zullen de kleine bloemetjes van het West-Afrikaanse meerjarige kruid Aneilema aequinoctiale niet direct opvallen. Oké, de plant is nieuw in de collectie en valt tussen het vele groen niet direct op. Toch is deze kruidachtige plant met de fraaie bloemetjes wel zeker een tweede blik waard!

Lees meer